Translate

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

Let' s write a story






Στο έργο Lets write a story (Ας γράψουμε μια ιστορία) στο οποίο συμμετείχε η Ε' τάξη του σχολείου μας κατά το διδακτικό έτος 2014-15, οι μαθητές σε ομάδες, σκέφτηκαν, έγραψαν, εικονογράφησαν και παρουσίασαν με τη βοήθεια των ΤΠΕ τις δικές τους ιστορίες βασισμένες σε συγκεκριμένο λεξιλόγιο που τους δινόταν κάθε μήνα. Με τη σειρά τους, έπρεπε κι αυτοί να καταρτίσουν λίστα με 20 πρόσφατα διδαγμένες λέξεις (10 ουσιαστικά, 5 ρήματα και 5 επιρρήματα) για να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες και τα άλλα συνεργαζόμενα σχολεία. Το έργο διήρκεσε ένα διδακτικό έτος και τιμήθηκε με Εθνική ετικέτα ποιότητας και με Ευρωπαϊκή ετικέτας ποιότητας. 

Εθνική ετικέτα ποιότητας



Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας



Ετικέτα ποιότητας μαθητή


Παιδαγωγική Καινοτομία και Δημιουργικότητα
Το έργο υλοποιήθηκε με τη μέθοδο σχεδίου εργασίας, την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, με ψηφιακή διδασκαλία/διαδικτυακή επικοινωνία και με συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά και ελληνικά σχολεία. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες μέσα στην τάξη και χρησιμοποίησαν το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου. Το ηλεκτρονικό μάθημα στην πλατφόρμα coursesites που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες των eTwinning έργων μας, παρακίνησε κάποιους από αυτούς να συμμετέχουν σε κάτι καινοτόμο με όρεξη. Οι μαθητές, με πολλή φαντασία, δημιούργησαν ιστορίες χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο λεξιλόγιο και τις εικονογράφησαν.



Ενσωμάτωση στη διδακτέα ύλη
Αρχικά, οι μαθητές έγραψαν μια μικρή παρουσίαση του εαυτού τους και των ενδιαφερόντων τους, την εικονογράφησαν και την αναρτήσαμε στο Twinspace για να μας γνωρίσουν οι συνεργάτες μας, που κι αυτοί έκαναν κάτι παρόμοιο για να τους γνωρίσουμε κι εμείς. Τα παιδιά στη συνέχεια, για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του έργου, έπρεπε να επιλέξουν και να καταρτίσουν λίστα με 20 πρόσφατα διδαγμένες λέξεις και με αυτό τον τρόπο έκαναν επανάληψη της ύλης τους. Διαβάζοντας τις ιστορίες των άλλων παιδιών ήταν κάτι που τους εξοικείωνε περισσότερο με την ξένη γλώσσα. Και το ότι έπρεπε να διαβάσουν αρκετές λίστες με 20 λέξεις η καθεμία, άλλες γνωστές τους κι άλλες άγνωστες, ήταν κέρδος για τα παιδιά και κίνητρο για να μάθουν κάτι καινούριο.
Επειδή το έργο υλοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών, οι νέες γνώσεις που τους πρόσφερε το βιβλίο τους και η διδασκαλία μέσα στην τάξη αποκτούσαν νέο νόημα κάθε φορά που τα παιδιά συνειδητοποιούσαν ότι μαθαίνουν Αγγλικά για να μπορούν να εκφράζονται και να επικοινωνούν στην ξένη γλώσσα με άλλα παιδιά που δε μιλούν ελληνικά. Έτσι αντιλήφθηκαν με τον καλύτερο τρόπο την αξία των Αγγλικών σαν διεθνή γλώσσα επικοινωνίας. Επίσης, οι μαθητές μέσα από το έργο ανέπτυξαν τις ικανότητες τους στις ΤΠΕ και η διδασκαλία των Αγγλικών έγινε διαθεματική. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν τη φαντασία τους, να βελτιώσουν το λεξιλόγιο τους, να μάθουν να δουλεύουν ομαδικά και συνεργατικά και να είναι δημιουργικοί. Επίσης να οργανώνουν τη δουλειά τους και να τηρούν προθεσμίες.

Επικοινωνία και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών
Η επικοινωνία με τους συνεργάτες του έργου πραγματοποιήθηκε μέσω του Twinspace. Οι μαθητές επικοινώνησαν μεταξύ τους κυρίως μέσω των αρχικών παρουσιάσεων του εαυτού τους εν είδη γραμμάτων, όπου είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και να γνωρίσουν ο ένας τον άλλον και τα ενδιαφέροντά τους. Επίσης επικοινώνησαν εν μέρει μέσω προσωπικών μηνυμάτων στο Twinspace. Κάποιοι μαθητές δημιούργησαν και παρουσίασαν (στο Twinspace πάλι) βίντεο με συνεντεύξεις σχετικά με τον τρόπο που δούλευαν το project

Σύμπραξη των σχολείων συνεργατών
Η επικοινωνία ήταν αρκετά καλή, αν και οι προθεσμίες, σε γενικές γραμμές, δεν τηρούνταν από όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν λόγω φόρτου εργασίας και προσωπικών προβλημάτων, όπως μας ενημέρωναν στο Twinspace. Όλοι οι καθηγητές αρχικά φτιάξαμε το χρονοδιάγραμμα του έργου μέχρι όμως και τον Ιανουάριο, όπου η συμμετοχή ήταν πιο γενική. Χωρίσαμε τους μαθητές μας σε ομάδες και τους κάναμε μέλη του Twinspace. Κάθε μήνα καταρτούσαμε με τη βοήθεια των μαθητών λίστες με λέξεις βάσει των όσων είχαμε διδάξει πρόσφατα στην τάξη, τις αναρτούσαμε στο Twinspace και οι μαθητές αφού εξέταζαν τις λίστες, επέλεγαν μία λίστα ανά ομάδα και αναλάμβαναν να συζητήσουν τις ιδέες τους και να γράψουν την ιστορία, την οποία συνόδευαν με  ζωγραφιές που έφτιαχναν οι ίδιοι. Ο κάθε καθηγητής, στη συνέχεια, επέλεγε τον τρόπο που θα παρουσίαζε τις ιστορίες του στα υπόλοιπα σχολεία. Κάποιοι αναρτούσαν απλά ένα έγγραφο με ή χωρίς ζωγραφιές στο Twinspace, κάποιοι άλλοι όμως έφτιαχναν τις ιστορίες ψηφιακές με τη βοήθεια πάντα, τις ιδέες και τη σύμπραξη των μαθητών τους και στο τέλος τις αναρτούσαν και στο Twinspace. Κάποια συνάδελφος έφτιαξε ιστοσελίδα με σχεδόν όλες τις ιστορίες μας όλης  της χρονιάς.  Επίσης εμείς οι καθηγητές χρησιμοποιήσαμε, αν και περιορισμένα, το φόρουμ του Twinspace για συνεργασία.

Χρήση της τεχνολογίας
Η τεχνολογία ήταν το Α και το Ω του έργου μας. Για τις ανάγκες του έργου, κάποια από τα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε ήταν το βίντεο, δημοσιεύσεις στο Διαδίκτυο, και επίσης περιστασιακά και όσο το επέτρεπε το ωρολόγιο πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκε ο χώρος Twinspace του eTwinning, όπου οι μαθητές μπορούσαν να σχολιάσουν τις συμμετοχές των άλλων σχολείων. Το Twinspace χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από τους συνεργαζόμενους καθηγητές. Και σχεδόν όλα τα έργα μας απόκτησαν τη δική τους ιστοσελίδα όπου είναι συγκεντρωμένα και όπου μπορεί να τα σχολιάσει όποιος (μαθητής ή άλλος ενδιαφερόμενος) θέλει.
Προσωπικά, χρησιμοποίησα τις ΤΠΕ πολύ πέραν όλων αυτών, δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό μάθημα  στην πλατφόρμα coursesites αποκλειστικά και μόνο για τους μαθητές μου που συμμετείχαν στο έργο. Επίσης δημιούργησα τη δική μου ιστοσελίδα για τα έργα μας στο eTwinning, με σχετικές πληροφορίες για όσους ενδιαφέρονται (γονείς/μαθητές/συναδέλφους εκπαιδευτικούς/κοινό), και με τα αποτελέσματα των έργων μας. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν την αίθουσα υπολογιστών του σχολείου αρκετές φορές.

Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Ο αντίκτυπος του έργου στους μαθητές ήταν θετικότατος και φαίνεται και από το σχετικό ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν. Διασκέδασαν, έμαθαν, βελτιώθηκαν στις ΤΠΕ,  ένιωσαν περήφανοι με τη δουλειά τους. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς κάναμε στο σχολείο μία παρουσίαση σε powerpoint για το έργο μας. Εμάς τους εκπαιδευτικούς που πήραμε μέρος στο έργο, η διάδραση με άλλους συναδέλφους μας δίδαξε καινούριες τεχνικές και μας έκανε να νιώσουμε απαραίτητοι εφόσον διδάσκαμε όσα γνωρίζαμε σε συναδέλφους πιο άπειρους στην τεχνολογία. Το πιο επιτυχημένο αποτέλεσμα του έργου είναι η ιστοσελίδα που φτιάξαμε και που αποδεικνύει ότι το καλό γίνεται καλύτερο μόνο μέσα από τη συνεργασία. Το σχολείο μας έγινε ευρύτερα γνωστό.
Σε ημερίδα για το Erasmus+ που πραγματοποιήθηκε στις 21/10/2015 στο 11ο Δημοτικό σχολείο Καλαμάτας, παρουσίασα το έργο μας παρακινώντας τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που παρευρίσκονταν να δοκιμάσουν το eTwinning και οι ίδιοι.

Σύνδεσμοι για τα αποτελέσματα του έργου
Το Twinspace του έργου: http://twinspace.etwinning.net/1330/home
Η ιστοσελίδα μου σχετικά με τα φετινά μας eTwinning έργα: http://users.sch.gr/athdia18/joomla2015
Η ιστοσελίδα με τα έργα μας: http://letswriteastory.strikingly.com





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου